ALPOK-ADRIA E-BIKE TÚRA

2022. MÁJ. 16-22.

ALPOK-ADRIA E-BIKE TÚRA

2022. MÁJ. 16-22.

TÚRALEÍRÁS

Időpont: 2022. MÁJ.  16-22. (7 nap, 6 éjszaka)

Indulás Szegedről
Csatlakozás Bp-en vagy az M-1-en lehetséges!

szvételi díj: 285.000 Ft/fő  (7 fő esetén)

Jelentkezési határidő: február 28.  A Dél-Alföldi Kárpát Egyesület honlapján vagy e-mail címén, vagy telefonon.

Előleg:115.000,- Ft/fő       Egyágyas felár: 49.000 Ft

A túra részvételi díját 370 Ft/ 1 EUR árfolyamon kalkuláltuk.

Részletes program

A 2015-ös év legjobb európai kerékpárútjának választott Alpok Adria kerékpárút (Alpe Adria Radweg) feledhetetlen élményeket ígér. A Dráva völgyéből indulva 6 nap alatt juthatunk el a Hohe Tauern Nemzeti Parkon át a napsütötte Karintiába, majd az országhatárt átlépve Olaszországba. A karintiai szakaszok különösen kedveltek, mivel a mallnitzi Tauern-zsilipet követően túlnyomó részt lejt az útvonal, egészen az olasz tengerpartig. Tarts velünk ezen a különleges hegyi túrán!

A részvételi díj tartalmazza:

  • 6 éjszaka szállás költségét középkategóriás panziókban/hotelekben, 2 ágyas szobákban reggelivel
  • az utazás költségét 9 személyes kisbusszal Szegedről oda-vissza
  • a kerékpárok szállítását speciális utánfutóval
  • a kísérőautót és a csomagszállítást a túra napok alatt
  • a túravezetést
  • a szervezés költségét

A részvételi díj nem tartalmazza:

  • a reggelin felüli étkezéseket
  • a biztosítási díjat
  • a belépőket

1. nap – május 16.

Utazás a Szeged– Spittal útvonalon autóbusszal, délután fakultatív városnézés


Indulás Szegedről a kora reggeli órákban. A délutáni órákban érkezünk Spittalba, elfoglaljuk a belvároshoz közeli szállásunkat és fakultatív programként felfedezzük a várost. A Dráva völgyében, óriási hegycsúcsok között fekvő Spittal an der Drau fő látnivalója Ausztria legszebb reneszánsz árkádos kastélya a Schloss Porcia. A kastély termeiben pedig az ország egyik legérdekesebb néprajzi gyűjteményét rendezték be.

2. nap – május 17.

Spittal – Villach (Táv: 45 km + 28 km fakultatív, kb. 120 m szint)

Ma viszonylag rövid táv vár ránk, de így a pihenésre is jut majd idő a Dráva parton. Egész nap a Dráva völgyében haladunk, viszonylag könnyű terepen, különleges kilátással a karintiai hegyekre. Rövid kitérőt tehetünk az Ossiacher see-hez Villach közelében, amely egy viszonylag nagy alpesi tó a hegyek ölelésében. Akár meg is kerülhetjük (28 km), ha belefér az időbe. Ez Karintia harmadik legnagyobb tava, jó időben még egy fürdésre is lesz lehetőség! Szállásunk Villachban lesz.

3. nap – május 18.

Villach – Tarvisio (Táv: 40 km + 22 km fakultatív, kb. 400 m szint)

A mai napon a Gail-folyó mentén tekerünk, amely egészen Tarvisioig kísér majd minket. Út közben észrevétlenül átlépjük az osztrák-olasz határt, a városkák hangulata és az olasz nyelv lesz csak feltűnően más, mint Ausztriában, de a hegyek itt is bámulatosak. Ezen a szakaszon a kerékpárút egy felhagyott vasútvonalon halad, régi alagutak, viaduktok lettek átalakítva kerékpárúttá. Érdemes beiktatni egy kitérőt a Fusinei-tavakhoz, amely 22 km oda-vissza, de a látványért megéri a plusz fáradtságot. A hely az olasz Júliai-Alpok egyik legszebb kirándulóhelye, a kristálytiszta kék vízű tavak körbesétálhatóak, fölöttük a Mangart (2679 m) magasodik. Visszatérve Tarvisioba élvezzük az olasz hegyi városok hangulatát és az olasz konyha remekeit, szállás a városban.

4. nap – május 19.

Tarvisio – Pontebba – Chiusaforte –Venzone (Táv: 65 km, kb. 200 m szint)

 

Reggeli után a város közelében még megnézhetjük a különleges Slizza-szurdokot, amely egy patakmederben kiépített túraút, kb. 1-2 óra alatt gyalogosan bejárható. Látványos túra, néhány helyen létrával és drótkötéllel, lábunk alatt a türkizkék Slizza folyóval. A szurdok után indulhat a kerékpártúra, az útvonalunk a Fella patak kanyargós völgyét követi, megannyi imponáló acélhídon, feketén ásító alagúton haladunk keresztül, mint régen a vasúti szerelvények. Ez ugyanis a Milleniumi vasútvonal útvonala is egyben. (Alagutakban a fejlámpa használata ajánlott!) A hegyekről lezuhanó vízesések közelében tekerünk. A túrán 21 kilométer után tartunk egy pihenőt Pontebba település hangulatos főterén egy kávézóban, ahol egy igazi olasz kávét kóstolhatunk, vagy kipróbálhatunk egy olasz specialitást is ebédre. Valójában az egykori osztrák-magyar monarchia határátkelőhelyénél pihenünk. A sok szépségért, ezt az útvonalat „király szakasznak” is hívják. Innen már nincs messze a szállásunk Venzoneban.

5. nap – május 20.

Venzone – Udine (Táv: 60 km + 10 km fakultatív, kb. 80 m szint)

 

Reggeli után kerékpárra pattanunk, és elindulunk Udine felé az Alpok-Adrián. Egy időre sajnos megszűnik a kerékpárút, és az autóúton folytatódik az útvonal. Szerencsére nem sokáig, bár időről időre az Alpok-Adria ismét kimegy az autóútra. Gemona városában érdemes először megállni, a székesegyháza valóban „megér egy misét”. Itt egy kis kaptatóval érdemes áttekerni Gemona del Friuliba, amely egy hegyre épült olasz kisváros, csodás panorámával, majd innen legurulhatunk a közeli Castello Savorgnan várához, amelyben régészeti kiállítást is berendeztek. Ezután visszatérünk az alpok-adria kerékpárútra, szőlőültetvények környékén halad az utunk tovább, egy kóstolás igazán nem árthat, ha nem visszük túlzásba. Udine egy viszonylag kis város (százezren lakják), ahol a középkort idéző épületektől a legdrágább boltokig sok mindent megtalálunk. Nagy előnye a városnak, hogy a legfontosabb látnivalói sétálva is könnyedén körbejárhatóak. A „kis Velence”-ként is szokták emlegetni Udinét, mivel több olyan nevezetes épülete is van, amely a lagúnák városára emlékeztet. Ami nem véletlen, mivel Udine közel négyszáz évig velencei fennhatóság alatt állt. A szállásunk is itt lesz ebben a szép kis városban, lesz idő élvezni a gyönyörű középkori városmagot.

6. nap – május 21.

Udine – Grado (Táv: 54 km, végig lejt az út)

 

Reggeli után keresztül hajtunk Udinén – és orrunkban a sirokkó meleg tengeri levegőjével haladunk dél – a tenger felé. Útközben érdemes megállni Palmanovában. A város, mint erődítmény 1593-ban a velenceiek által lett megalapítva a török hódítástól való félelem kapcsán. A városközpontban a hatalmas főtér a Piazza Grande még ezekből az időkből származik. Aquileát sem szabad kihagyni, UNESCO világörökségi helyszín! Észak-Olaszország egyik legjelentősebb archeológiai lelőhelye, melyet az i.e. II. században alapítottak, majd a Római Birodalom egyik legjelentősebb kulturális és kereskedelmi központja lett, gazdag város, jelentős folyami kikötővel. Aquileia oly annyira gazdag római maradványokban, hogy jogosan kapta az Észak-Pompei, becenevet. Innen már gyönyörű kerékpárúton tekerhetünk Gradóig, a történelmi halászfaluig, amely ma inkább a turizmusáról híres.

7. nap – május 22.

Reggeli után összepakolunk, és elindulunk hazafelé Szegedre. Érkezés a késő esti órákban.

FONTOS INFORMÁCIÓK

  • A kerékpártúra teljesítéséhez e-bike (elektromos kerékpár) szükséges, ugyanis elég sok emelkedő várható.
  • Irodánknál e-bike kerékpár bérlésre van lehetőség: 7.000 Ft/nap áron. Foglalásnál kérjük jelezni az igényt.
  • A programra a biztosítás megkötése erősen javasolt!
  • Az utasbiztosítás ára (7 napra, 18-69 éves korig, kerékpár biztosítással): Basic típus: 4.955 Ft/fő, Extra típus: 6.635 Ft/fő, Exclusive típus: 9.155 Ft/fő Az útlemondási biztosítás ára: 7.125 Ft/fő

FELSZERELÉS:

    • IDŐJÁRÁSNAK MEGFELELŐ RÉTEGES ÖLTÖZET
    • ESŐKABÁT, ESŐNADRÁG
    • IVÓVÍZ
    • ENERGIA PÓTLÓ CSOKI, VAGY MÜZLI SZELET